سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خودکفایی شهرداری مشهد در عمران شهر

  • کد خبر: ۱۵۹۹۳۸
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
خودکفایی شهرداری مشهد در عمران شهر
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری از افزایش توان عملیاتی مدیریت‌شهری در تأمین ماشین آلات عمرانی و تولیدات این سازمان خبر داد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ چند سالی است که سازمان عمران شهرداری مشهد به‌عنوان بازوی فعالیت عمرانی مدیریت‌شهری، پروژه‌های درخورتوجهی را در شهر اجرا می‌کند. این موضوع سبب شده است نگاه مدیران شهری و شهرداران مناطق در اجرای پروژه‌های عمرانی به توان داخلی مدیریت‌شهری باشد، از همین‌رو سازمان عمران شهرداری با تقویت و به‌روزرسانی بخش ماشین‌آلات عمرانی خود و ازطرفی افزایش توان تولیدات موردنیاز خویش با راه‌اندازی هفده کارگاه عمرانی در سال گذشته، آماده اجرای پروژه‌های مختلف در سال پیش‌رو شد.

اجرای ۷۵ پروژه عمرانی در سال ۱۴۰۱

در همین زمینه مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ سازمان عمران شهرداری مشهد ۷۵ پروژه عمرانی را در دست اجرا داشت، اظهار کرد: تا پایان فروردین، ۵۰ درصد پروژه‌های مربوط‌به سال ۱۴۰۱ براساس برنامه زمان‌بندی به پایان می‌رسد و ۵۰ درصد دیگر، پروژه‌های دارای زمان‌بندیِ بیشتر مانند پروژه پل شهیدمیرزایی یا پارک خورشید است که عملیات اجرایی آن‌ها طبق برنامه ادامه دارد.

لزوم ارتقای امکانات

علیرضا صفی‌پور با بیان اینکه به‌منظور ارتقای اقدامات بخش عمران شهرداری در سال ۱۴۰۱ آسیب‌شناسی کردیم و در این زمینه به قوت‌ها و ضعف‌هایی رسیدیم، گفت: سال گذشته اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی ازسوی شهرداری مرکز و شهرداری‌های مناطق به‌سمت سازمان عمران شهرداری افزایش یافت و احتمالا این روند امسال نیز ادامه یابد و به‌صورت طبیعی وقتی که کار برای بخش عمرانی بیشتر شود، باید امکاناتمان را ارتقا دهیم تا بتوانیم پاسخگو باشیم. وی افزود: در این راستا سال گذشته ضعف‌هایی را هم شناسایی کردیم که مهم‌ترین آن‌ها مربوط به ماشین‌آلات عمرانی و تولیدات این سازمان بود.

تهیه ماشین‌آلات موردنیاز به ارزش ۱۵۰ میلیاردتومان

صفی‌پور ادامه داد: در بخش ماشین‌آلات، سن ناوگان متوسط رو به بالا بود و در بخش تولیدات نیز وابسته به بیرون بودیم؛ به‌عنوان نمونه برای تهیه شن یا بتن باید این تولیدات را از بخش خصوصی تهیه می‌کردیم که تهیه این محصولات، نیاز به مناقصه دارد و فرایند اجرای یک پروژه را طولانی می‌کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه برای رفع این دو ضعف با اتکا به توان داخلی و با حمایت شورای اسلامی شهر مشهد، معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد و با مساعدت حوزه‌های مالی شهرداری در سال گذشته گام‌های مثبتی برداشته شد، تصریح کرد: در راستای رفع مشکلات مربوط به ماشین‌آلات در سال گذشته، نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان ماشین‌آلات مربوط به راه‌سازی را که در چرخه فعالیت کمبود داشتیم، تهیه کردیم و درعین‌حال هفتاد دستگاه ماشین‌آلات عمرانی مستهلک‌شده با تکیه بر توان داخلی شهرداری، بازسازی شده‌اند و اکنون به چرخه فعالیت بازگشته‌اند.

دور زدن تحریم‌ها با اتکا به توان داخلی

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد تأکید کرد: با این اقدام در بدنه مدیریت‌شهری به‌نوعی تحریم‌ها هم دور زده شده است؛ چون برخی دستگاه‌های ما مانند دستگاه خط‌کشی، دستگاه درزگیری آسفالت و دستگاه تولید قیر امولسیون، خارجی است و با اتکا به توان داخلی سازمان عمران و بهره‌گیری از توان شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری و بخش خصوصی به‌روزرسانی شده‌اند. اکنون در بخش عمرانی شهرداری مشهد، دستگاه خراب نداریم و می‌توانیم ادعا کنیم که مدیریت‌شهری مشهد در حوزه تعمیر و نگهداری دستگاه‌های عمرانی به خودکفایی رسیده است؛ هرچند باتوجه‌به حجم کار، نیازمند اضافه شدن دستگاه‌های دیگر هستیم.

ایجاد ۱۷ کارگاه عمرانی زودبازده درشهر

صفی‌پور در ادامه، به موضوع تولیدات عمرانی اشاره کرد و گفت: در موضوع تولیدات عمرانی، شهرداری وابسته بود که سال گذشته توانستیم هفده کارگاه زودبازده مربوط به تولیدات عمرانی شهرداری را نیز با تکیه به نیرو‌های مدیریت‌شهری راه‌اندازی کنیم.
وی در ادامه به معرفی چند کارگاه راه‌اندازی‌شده عمرانی پرداخت و گفت: کارگاه تولید فنس، کارگاه بتن با توان تولید ۲۴ مدل قطعه بتنی مانند جدول، کف‌پوش، دیوار بتنی و نیوجرسی و کارگاه رنگ‌پاشی کوره راه‌اندازی شده است که باتوجه‌به راه‌اندازی کارگاه رنگ‌پاشی کوره، به همه مناطق اعلام کردیم رنگ‌آمیزی‌های مربوط‌به مبلمان شهری را با ضمانت ده‌ساله می‌توانیم برعهده گیریم.

صفی‌پور با بیان اینکه در تولیدات مربوط به مصالح شکسته وابستگی داشتیم، تصریح کرد: در این راستا، کارگاه این بخش را نیز بازسازی کردیم و اکنون ۹۹ درصد مصالح سنگی موردنیاز شهرداری از لحاظ حجمی در شهرداری مشهد تولید می‌شود و فقط ماسه شسته را به‌دلیل کمبود آب از بیرون تهیه می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->